Kommenteeri

Birgit von Org soovib värskelt avatud veganilusalongiga luua maailma juurde positiivset muutust

Birgit Org (artistinimega Birgit Von Org) on Eesti vegan ilumaailmas tuntud tegija – ta on viimased 11 aastat tegutsenud jumestaja-ilukonsultandina, muuhulgas lõi ta selles rollis kaasa ka Loomuse esimese julmusevaba moesõu tiimis. Hiljuti avas ta Nõmmel päris oma pisikese ilupesa, mis on 100% vegan ja julmusevaba.

Mis innustas sind just veganilusalongi avama?

Tunnen, et keegi peab loomi kuidagigi päästma. Ja mina isiklikult annan oma panuse loomade heaolu suurendamisse läbi selle, et tarbin ainult julmusevabu ja vegantooteid. Mäletan, et juba väiksest peale olen aidanud hätta sattunud loomi. Vajadusel isegi helistasin varjupaika ja palusin abi. Teadsin selgelt, et see ongi üks mu elu eesmärkidest – aidata loomi. Mul on kodus ka üks kiisupoiss nimega Saint Moses. Mõtlen tihti, et tal on ikka nii vedanud minuga, sest ma poputan ja kussutan teda nagu väikest beebit. Tulevikus tahaksin kindlasti veel rohkem lemmikloomi võtta! Ja ilumaailmas nägin ma ainsa variandina, et kui üldse, siis soovin pakkuda oma klientidele julmusevabu teenuseid. Seega, minu jaoks oli see väga loogiline, et seon kaks südamelähedast teemat – loomad ja ilu – oma elus kokku. Loomi tuleb hoida ja armastada ning nad armastavad sind tingimusteta vastu!

Milliseid teenuseid sa pakud?

Minu salongis on hetkel võimalik broneerida kolme erinevat teenust: jumestus, lokkide tegemine ja geellakkimine. Olen jumestajana töötanud juba viimased 11 aastat, aga otsustasin, et soovin oma salongis hakata pakkuma ka geellakkimist. Põhjus väga lihtne – kuskile mujal Eestis ei paku keegi sellist teenust vegan ja julmusevabade toodetega, mistõttu oligi sobiv aeg õppida üks ameti juurde! Mul on siiralt hea meel näha, et üllatavalt palju inimesi tunneb huvi vegan geellakkimise vastu. Ja mine sa tea, äkki tuleb tulevikus nimekirja veel teisigi teenuseid juurde.

Kui kerge või raske on neid teenuseid pakkuda loomseid tooteid kasutamata?

Suhteliselt suure eeltöö peab ikka ise ära tegema ja see võtab omajagu aega. Vahel tuleb ette, et pean lausa firmaga otse ühendust võtma, et saada täiendavat infot. Tellin väga palju asju välismaalt, sest Eestis paraku ei ole ikkagi kõike vajalikku saadaval. Eks see on tingitud ka sellest, et Eestis olemegi ainult mina ja Sevil Šukjurova, kes pakuvad vegan iluteenuseid. Näiteks vegan geellakkimist pakun mina ainukesena Eestis. Pole kuulnud küll, et keegi teine sellega veel tegeleks. Eestis on veel palju arenguruumi sobilike toodete kättesaadavusega ning kindlasti peame tegelema sellega, et olukord pareneks. Kui inimestel oleks näiteks suurem huvi vegan ja julmusevabade küünelakkide ning muude toodete vastu, siis tekiks rohkem selliseid tooteid ka poelettidele.

Vegan ja julmusevabu meigitooteid leiab õnneks poest lihtsamini. Mäletan selgelt, kui maailm oli veganluse mõttes veel lapsekingades. Umbes 10 aastat tagasi, kui elasin Londonis, siis oli tavapärane, et võtsin oma kookospiima kodust kaasa, läksin kodu lähedal asuvasse Starbucksi ning küsisin, kas ma saaksin tellida latte taimse piimaga ja ulatasin neile oma kookospiima. Tol ajal lihtsalt polnud taimset piima kuskilt saada. Eks nad ikka ehmatasid ära küll, et tulen oma piimaga. Ütlesid, et täishinda pean ikka maksma, aga see polnud minu jaoks takistus, sest minu jaoks oli oluline saada oma latte taimse piimaga. Õnneks hiljem harjusid nad minuga ikka ära, sest olin nende püsiklient. Ma olen ikkagi jäära tähtkujust – kui julgust ning tahtmist on, siis saab kõike! Tore on näha, et ikkagi suhteliselt lühikese ajaga on vegan maailm nii palju edasi arenenud. Usun, et sellele on väga palju kaasa aidanud sotsiaalmeedia areng.

Kes on sinu kliendid?

Aus vastus on, et minu kliendid on nii veganid kui ka mitteveganid. Umbes pool kliendibaasist on siiski veganid. Mitteveganitest kliendid pigem uurivad, millised need loomsed koostisosad toodetes siis ikkagi on ning mis vahe on julmusevabadel ja vegan ning nii-öelda mitteloomasõbralikel toodetel.

Eks mitmed neist on pärast meie vestlust hakanud rohkem mõtlema küll selle, kuidas loomi piinatakse ning et see pole tegelikult normaalne. Toon neile ka näited, et kassid, koerad, jänesed ja teised loomad, keda kasutatakse toodete testimisel, peavad taluma uskumatuid kannatusi ning vahel isegi kirjeldan neile neid protseduure. Räägin nendega, et ka loomadel on ajukeemias dopamiin ja oksütotsiin, millega nad tunnevad armastust, ning küsin, kas nad kujutaksid ette, et nende lemmikud peaksid selliseid jubedaid kannatusi läbi elama.

Tänapäeval on teadus nii palju edasi arenenud, et me suudame testida ka loomi piinamata. Rääkimata sellest, et loomadel testimine on oluliselt kulukam, reostab loodust ning ei taga täpseid tulemusi.

Kas 100% vegan ilusalong on konkurentsieelis või peletab sõna “vegan” inimesi eemale?

Ma arvan, et nagu iga asjaga – ikka on neid, kellele see ei meeldi ja kes ehk pigem tunnevad, et see “tingimus” peletab nad eemale. Aga mulle see ei loe. Minu jaoks on oluline, et see, millega ma tegelen, eristub teistest eetilisuse poolest ning loob maailma juurde positiivset muutust.

Näiteks aastatel 2014–2019 kasvas vegankosmeetika turule toomine kogu maailmas 175%! Minu arvates on see väga kõnekas statistika ning näitab, et inimestel on selle valdkonna vastu huvi ja ka nende teadlikkus küsimustes, kuidas tooteid toodetakse ning kust need tegelikult pärit on, on tõusnud. Selle üle on mul ja usun, et ka loomadel, ainult hea meel!

Autor: Sirli Spelman

Artikkel ilmus ajakirja Vegan 2023. aasta sügisnumbris.

Lisa kommentaar

Email again: