Tänupühadeprae alternatiivi on Ameerikas müüdud VIIS MILJONIT KORDA | Happy Thanksgiving!

Foto: kuvatõmmis Tofurky koduleheküljelt

Täna on 22. november, mis meie jaoks tähendab vaid seda, et järgmisel nädalal algab detsember. USA aga pidutseb, sest käes on aasta üks suurimaid pidupäevi. THANKSGIVING! Tänupühad, mille traditsiooniliseks toiduks on aastaid olnud kalkuniliha praad. Aasta on aga 2018 ja nii mõnigi asi võib olla muutunud! Kui täna USA’s laua taha istutakse, võib väga vabalt juhtuda, et laual on kalkuniliha asemel hoopiski Tofurky (kalkuniliha alternatiiv nisuproteiinist ja orgaanilisest tofust).

Lihaalternatiivi populaarsus aina kasvab, sest väga paljud pühadeaja toidukorrad on muutumas taimseks. Tofurky andis teada, et on tänaseks hetkeks müünud täistaimset tänupühadepraadi VIIS MILJONIT KORDA, vahendab Forbes.

Seth Tibbott lõi Tofurky 1980. aastal, et anda taimetoitlastele võimalus tarbida pühade ajal midagi alternatiivset kalkunilihale. Originaalselt valmistati seda vaid tofust, kuid retsept on aastatega muutunud – tänaseks on Tofurky tehtud tofust ja nisuproteiinist.

Tänupühade Tofurky praes on metsiku riisi ja riivsaia täide. Isegi selle valmistamine on kalkunilihale sarnane. Seda peab enne küpsetamist 24 tundi külmikus sulatama. Traditsiooniliselt saab Tofurky’t  samamoodi pruunistada-röstida ja sellele võib peale valada ükskõik millist kastet.

“See on viis miljonit korda, kui keegi võttis riski ja läks tänupühade õhtusöögile mingi “veidra asjaga”. See on viis miljonit korda, kui keegi pani selle lauale ja ütles “Proovi seda minuga  – ja kui see sulle meeldib, siis on see ju tore. Võib-olla leiad sellisest toitumisstiilist veel endale midagi.”,” sõnas Tofurky turundusjuht Erin Ransom pikemas loos portaaline Fortune.

Arvestades, et taimne toitumine saab aina populaarsemaks, pole tegelikult sugugi üllatav, et Tofurky selliseid numbreid näitab. Sõnade kombinatsioon “vegan thanksgiving recipes” (vegan tänupühade retseptid) olid Google otsingumootori TOP’is ning võrreldes eelmise aastaga oli seda otsitud kaks korda rohkem.

USA’s on inimeste arv, kes end veganina identifitseerivad tõusnud kuuele protsendile võrreldes ühe protsendiga aastal 2014. Tarbijad soovivad tervislikumaid valikuid, vähem rasva ja on saamas rohkem teadlikumaks lihatööstuse mõjudest.