Neli veganit Moskvat avastamas

Otsustasime perega – mina, mu elukaaslane ja meie kaks kolmeaastast last – sõita nädalavahetuseks Moskvasse vegankohvikuid avastama. Tallinnast Moskvasse reisimine on väga lihtne – tunniga lendad Sheremetjevo lennujaama, kust kesklinna viib soodsalt AeroEkspress rong või Uber takso.  Peatusime hotellis linna keskel ja vegankohvikute peamiseks teejuhiks sai Happy Cow äpp.

Helen Rea

Cafe Avocado

Cafe Avocado oli heaks eelsoojenduseks Moskva veganitoitude maailmas. Kohvik pakub menüüd nii vegetaarlastele, toortoitlastele kui ka veganitele. Tegemist on keldrikohvikuga, millel on üsna mürarikkal tänaval ka väike väliterrass. Menüü oli pikk, toit oli maitsev, kuid meie jaoks liiga kiirtoidulaadne.

Jaganath

Teine koht, kuhu sisse astusime oli Jaganath aadressil Kuznetsky Most 11. See on suurem vegetaarlaste kauplemiskoht, kus pakutakse ka bufeetoitu, mille valik on rikkalik ja maitsev. Asukoht on hea – viie minuti kaugusel nii Suurest Teatrist kui ka maailma suurimast mänguasja poest Detski Mir.  Nime  ja idee on koht saanud India Jaganath Puri linnas asuva templi järgi.

Fresh

Teise päeva hommikul võtsime suuna Gorki Parki, et päeva esimene pool seal veeta. Alates 2012. aastast on kogu park korrastatud ja on samal tasemel nagu Central Park New Yorkis või mõni Londoni või Pariisi kuulus roheala. Pärast tunnist jalutust olime väsinud ja näljased ning kaks väikest veganit hakkasid juba häält tõstma, kui leidsime keset parki Fresh kioski. Meil oli plaanis külastada Freshi vegan- ja toortoidu kohvikut õhtul vanalinnas, kuid olime meeldivalt üllatunud, et universum meie sammud otse siia tõi. Tellisime suured rohelised smuutid (lemmik “Ogorod Sad”), vegan burritod, võileivad ja šokolaadimuffinid ning nautisime neljakesi jumalikku lõunaoodet.

Fresh Punase Väljaku lähistel

Lõunal otsustasime külastada juba ette planeeritult Freshi kohvikut Punase väljaku lähistel. Selle kohta leidsime infot veganblogidest, millede kohaselt on see parim vegantoidukoht Moskvas ja tuleb tunnistada, et see pidas paika. Menüü oli pikk ja kõik, mida sõime oli maitsev – lapsed sõid Jaapani tatrapastat pesto ja salatiga ning meie nautisime rohke rohelisega rikastatud tatra- ja kinoaroogasid ning loomulikult tellisime burritod ning rohelised smuutid.

Loving Hut

Sama päeva õhtul otsustasime jalutada teisele poole Punast Väljakut ja otsida üles Kitai Gorod’is (hiinalinnas) asuv vegankohvik Loving Hut, mis asub lühikese jalutuskäigu kaugusel Punasest Väljakust Loving Hut oli tore koht, kuid selle üles leidmine Happy Cow äpi abil ei osutunud sugugi kergeks. Kolmandal korrusel asuvasse kohvikusse viis trepp läbi ühe teise baari ning igasugused juhised puudusid. Kui aga leidsime õige ukse, siis avanes sisenedes hubane vegankohvik, mis oli puupüsti inimesi täis. Loving Hut oli lihtne koht, kus avatud köök asus teenindussaali nurgas. Kogu menüü oli vitriinides ja seinale kirjutatud ja lisaks vegantoitudele leidus ka toortoitu. Tellisime herne-brokolipüreesuppi, tartapasta pesto ja ubadega, pitsa veganjuustuga, kombuchat ja erinevaid kooke.

Cafe Verde

Viimasel päeval, peale laste lõunauinakut hotellis, võtsime Uberiga kursi Kutuzovi prospektil asuvasse vegankohvikusse Cafe Verde. Astusime taksost maha aadressil Kutuzovskiy prospekt 36 ja hakkasime kohvikut otsima. Kohalikud polnud sellisest kohast kuulnud, samuti teised restoranid, mis asusid samal aadressil. Lõpuks palusime ühest kohvikust Cafe Verdesse helistada ja küsida juhiseid. Tuli välja, et kohvik asub tõepoolest samal aadressil, kuid tegemist on endise Kazakovi masinatehase territooriumiga. Nimelt asub kohvik endise tehase sügavuses, küll samal aadressil aga ca 700 m kaugusel Moskvas tuntud koha “Space Moscow” kõrval.

Peale kümneminutilist jalutuskäiku olimegi kohal. Juba sisse astudes võttis meid vastu maitsekas ja puhas atmosfäär. Perenaine tuli meid tervitama ja soovitas proovida nende näidismenüüsid, millest üks oli küpsetatud ja teine toortoidu oma. Tellisimegi neist ning lisaks veel ka ühe seenerisotto, püreesupi ja paar kombuchat. Kõik, mida me järgmise tunni jooksul väikepoja virisemise kõrval maitsesime, oli jumalik. Toidud olid väga hästi valmistatud ja maitsvad, serveerimine ja teenindus esmaklassilised. Saime aru, et meie spontaanne idee tulla Moskvasse nädalalõppu veetma, oligi universumi poolt määratud, kuna lihtsalt pidime sattuma Cafe Verdesse. Lihtne kohvik, kuid tõeline fine dining kogemus. Jällegi leidsime end täismaja keskelt – ei mingit suurt kära ja suuri silte, aga kohvik oli vegangurmaane täis. Tõeline pärl, mida soovitame kindlasti kõikidel külastada ja loodame, et see kohvik jääb kestma ja hoiab oma taset.