Fazer siseneb Bioferme kaeraäri ostuga taimetoidu valdkonda

Fazer grupp jätkab oma kasvustrateegia elluviimist, investeerides kaeratoodete ärisse ning ostes Yosa fermenteeritud kaerakiisleid tootva ettevõtte Bioferme Oy.

Et hoogustada uue ärisegmendi kasvu ja seda ennekõike rahvusvahelisel tasandil, käivitab Fazer uue ärisuuna Fazer Lifestyle Foods. See hakkab keskenduma piimavabadele teraviljatoodetele ning taimsetele einetele ja snäkkide.

„Meil on väga hea meel, et siseneme Bioferme ostuga uude ärisegementi, milles on kahtlemata väga palju uusi võimalusi ja rahvusvahelist potentsiaali,“ ütles Christoph Vitzthum, Fazer grupi president ja tegevjuht.

Tema sõnul on tervislikkus, heaolu ja jätkusuutlik eluviis saanud kõikjal maailmas tarbijatrende juhtivateks märksõnadeks. Siinmail sajandeid toidulauda katnud kaer on omistamas supertoidu mainet. Lisaks taimsetele einetele, suupistetele ja jookidele kategooriale jätkab Fazer Lifestyle Foods ärisuund ka hommikusöögikategooria toodete nagu putrude ja müslide arendamist.

Lääne-Euroopa taimetoiduturg kasvab igal aastal ligi 10%, mistõttu jätkab Fazer grupp ka Soomes ja Rootsis tegutseva Fazer Mills äriüksuse edendamist. Ettevõte on Fazer Mills üksusesse viimase paari aasta jooksul investeerinud pea 30 miljonit eurot ning 2013. aastal Soomes käivitatud moodne kaeraveski hakkab mängima olulist rolli ka Fazer Lifestyle Foods ärisegmendi eduloos. Fazeri viimaste populaarseimate teraviljatoodete hulka kuulub ka aasta algul Eestis lansseeritud tervislike Alku hommikuputrude ja müslide sari.

Bioferme ostuga liitub Fazeri brändiperega ka Soomes väga tugeva mainega Yosa kaubamärk, mille all on müügil erinevad fermenteeritud kaeratooted, teiste seas ka Eestis müüdavad piimavabad jogurtid ehk kaerakiiselid. Kombineerides Fazeri ja Bioferme kaeraekspertiisi, kaubamärkide tugevuse, tooteportfelli, jaemüügi võrgustiku ja finantsjõu, on tehingu osapooled kindlad, et kaubamärk hakkab kasvavat turgu märkimisväärselt arendama.

Bioferme on 1977. aastal asutatud ettevõte, mis tegutseb Soomes Turkus ning toodab kaubamärgi Yosa tooteid. Yosa tooteportfelli kuuluvad erinevad jogurtid aga ka mitmesugused küpsetustooted. Kõik Yosa tooted on piima- ja sojavabad.

Fazer on rahvusvaheline pereettevõte, mis tegeleb kõrgekvaliteediliste pagaritoodete, maiustuste, küpsiste ja teraviljatoodete valmistamisega ning pakub ka toitlustusteenust. Fazer tegutseb kaheksas riigis ning ekspordib ühtekokku 40 riiki. Fazeri missioon on luua maitsesensatsioone. Juba alates selle alustamisest 1891. aastal on ettevõtte edu olnud rajatud parima toodete ja teenuse kvaliteedi, armastatud kaubamärkide ning oma oskuslike töötajate kirele, aga ka grupi vastutustundlikule tegevusele. 2015. aastal oli Fazeri grupi käive enam kui 1.5 miljardit eurot ning ettevõttes töötas ühtekokku üle 15 tuhande töötaja. Fazeri tegevus on rajatud eetilistele põhimõtetele, mis omakorda lähtuvad grupi väärtustest ja ÜRO globaalsel kokkuleppel Global Compact.