5 nippi 5 minuti eineks

Kas sul on ka vahel tunne, et aeg liigub kiiremini kui eales varem? Eriti just lõunapausil. See ei tähenda aga, et sa peaksid tervisliku ja toitva eine võileva ja valgubatooni vastu vahetama. Need viis nippi aitavad sul lõunapausist maksimumi võtta ja anda oma kehale enne tööle või õppima naasmist täpselt seda, mida ta vajab.

1

Kvaliteetsed õhukindlad anumad. Suuremad ja väiksemad. Kas klaasist, plastikust või alumiiniumist, on juba maitse asi, aga peamine, et nad olemas on. Taaskasutatavad toidukarbid on iga aega väärtustava kodukoka köögis asendamatud abimehed. Need on olulised selleks, et säilitada eelvalmistatud toiduaineid ning hõlpsalt transportida oma lõunaeine koostisosi.

2

Teraviljade ja kaunviljade eelvalmistamine. Toitainerikka ja tervisliku toidupüramiidi põhja moodustavad täisteraviljad ja köögiviljad. Teisel astmel asuvad kaunviljad. Nii võiks läheneda ka üksikutele einetele. Õnneks on teraviljad ja kaunviljad looduse poolt ideaalselt pakitud selleks, et neid lihtsasti säilitada. Ka siis, kui nad on juba valmis keedetud.
Keeda nädala lõpus suurem kogus teravilju ette ja hoiusta neid külmkapis õhukindlates karpides. Tee sama kaunviljadega. Või veel lihtsam: varu nädalajagu konserveeritud kaunvilju. Kui tuleb aeg kiireks lõunaks, jääb sul üle vaid tera- ja kaunviljad kaussi visata ja värskete köögiviljade ning mõne huvitava lisandiga kombineerida. Nii säästad sa tohutult aega ja vaeva.

3

Värskus ja toitainerikkus krõmpsude lehtviljadega. Lisa oma toidule rohelist. Lehtsalat, Hiina kapsas, jääsalat, rukola jne annavad toidule peale toitainete ka massi, värskust ja tekstuuri. Pehmemad lehtviljad ei vaja peale pesemise ja lõikumise mingit muud erilist ettevalmistust. Ja kui viimase tegemiseks ka aega pole, siis kasuta tervet salatilehte nagu tortillat. Salati-wrapide seest on huvitav peale riisiroogade ka näiteks pastat süüa. Boonusnipp: kui tahad energiatihedamat einet, siis kasuta täisterast nisu- või maisitortillat.

4

Leia oma lemmikkastmed ja -maitseained. Üks põhjustest, miks tervislike lõunaeinete ise valmistamine paljudel ainult ilusaks sooviks jääb, on hirm, et toit muutub üksluiseks. Palju sa ikka seda salatilehte närid? Erinevad kastmed ja maitseained on ideaalne viis, kuidas luua kiiresti ja lihtsalt vaheldust oma igapäevastesse toiduelamustesse. Alati ei ole tarvis toidu koostisosi eelmarineerida või seda mitmeid tunde tasasel tulel hautada. Võta alustuseks põhitoiduained – teravili, kaunvili, lehtvili – ning maitsesta neid iga kord vastavalt tujule. Vürtsikas ketšup, salsa, hummus, guacamole, erinevad maitseainesegud, maitsepärm, purustatud pähklid ja seemned, kuivatatud ürdid jne jne. Valikuid on lõputult.

5

Ole loominguline. Ära karda katsetada. Maitsva lõunaeine valmistamiseks ei ole vaja retseptiraamatus näpuga järge ajada. Toitu ostes haara poelettidelt ka neid vilju, mida sa varem proovinud pole. Toiduvalmistamisel keskendu aga lihtsatele kombinatsioonidele. Nii muutub kokkamine lõbusamaks ning kasvab sinu teadlikkus ja enesekindlus köögis – mõlemad on olulised selleks, et kiiretest, tervislikest ja maitsvatest lõunaeinetest saaks igapäevane harjumus.

Tervislik toitumine ei pea olema aeganõudev ja ebapraktiline. Neid viit nippi kasutades võid selles ise veenduda.

Britta Talumaa

JÄTA VASTUS

Palun sisesta kommentaar
Palun sisesta oma nimi